Aktualności

Dziś obchodzimy Dzień bez Śmiecenia! Hasło tegorocznych obchodów brzmi „Po prostu segreguj”!

Dzień bez Śmiecenia to idea, która jest efektem porozumienia młodzieży z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”. W Polsce Dzień Bez Śmiecenia obchodzony jest właśnie 11 maja ze względu na datę rozpoczęcia funkcjonowania polskiego systemu gospodarki odpadami opakowaniowymi.

Pamiętajcie, że zdrowy styl życia, to także świadomość ekologiczna! Będziemy zdrowsi, żyjąc w zdrowym środowisku! Dziś zatem i nie tylko dziś - segregujmy!



Co z suplementami diety? Przyjmować czy nie?

„Dużo osób przyjmuje różne preparaty bezrefleksyjnie. Zamiast sięgnąć po cytrusy, kiszoną kapustę czy zieloną pietruszkę, łykają witaminę C. – Żadne badania naukowe nie wykazały, aby człowiek odżywiający się prawidłowo, jedzący warzywa i owoce, miał niedobory tej witaminy!” – mówi prof. dr hab. Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska, z Zakładu Farmacji Klinicznej i Opieki Farmaceutycznej WUM w artykule „Suplementy diety pomagają czy szkodzą?” Elżbiety Bogusławskiej-Przybysz, SPAeden.pl

Więcej >>

Grillowanie czas zacząć!

Cała Polska szykuje się do Majówki i niebawem zacznie wielkie grillowanie… Ale jak grillować, żeby było zdrowo i bez bomby kalorycznej? Eksperci z Zakładu Dietetyki Klinicznej podpowiedzą Wam, jak to robić, by weekendowy odpoczynek w plenerze był dla Was jednocześnie smaczny i zdrowy. Co na grilla? Doskonale sprawdzą się: papryka, cukinia, bakłażan, batat, a nawet marchewka. I obowiązkowo – burak. Przygotowanie warzyw nie jest trudne, wystarczy je umyć, obrać i pokroić w grube plastry lub słupki. Następnie wrzucić do miski i dokładnie wymieszać z niewielką ilością oleju rzepakowego. Można doprawić czosnkiem i ulubionymi ziołami. Grill to także doskonały sposób na przyrządzanie ryb, które na polskich stołach wciąż goszczą zbyt rzadko. Miłośnikom mięsa proponujemy kurczaka, indyka, chude kawałki wieprzowiny czy wołowiny. I pamiętajcie: bez względu na to, co grillujecie, koniecznie korzystajcie z tacek oraz folii aluminiowej, które chronią nasze produkty przed benzopirenem i nitrozoaminem - rakotwórczymi związkami, powstające podczas grillowania. Zachęcamy do przeczytania całego artykułu!
Więcej >>













BIiP: 27.04.2018

Aplikacje do liczenia kroków elementem mobilizującym „leniwych”

Jeśli trudno Wam znaleźć motywację do podjęcia aktywności fizycznej, to korzystajcie z aplikacji zliczających kroki. Wielu z nas korzysta ze smartfonów, niejednokrotnie nie wiedząc, że takie aplikacje mamy zainstalowane na naszych telefonach. Wystarczy je jedynie włączyć i mamy gotowe narzędzie do monitorowania aktywności. A kiedy aplikacja pokaże nam, że dzięki wyjściu z autobusu/tramwaju jeden przystanek przed pracą i przejściu 500 metrów, spalimy całkiem sporą liczbę kalorii, od razu poczujemy się bardziej zmotywowani do przejścia kolejnego dystansu. I dość szybko chodzenie i mierzenie kroków stanie się naszą zdrową codziennością.
Aplikacje z krokomierzem, oprócz liczenia kroków, podają także wiele informacji dotyczących parametrów organizmu w trakcie wysiłku i efektywności treningów, więc warto się z nimi „zaprzyjaźnić”. Jeśli jednak nie chcemy przywiązywać się na stałe do telefonu, możemy kupić sobie zwykły standardowy krokomierz, który również świetnie spełni swoją funkcję. Dołączcie do nas i spacerujcie dla zdrowia!

Mamy dla Was kilka przykładów zapisu kroków pracowników WUM, którzy zaczynają dopiero swoją przygodę z aktywnością fizyczną, spacerem i mierzeniem kroków. Zobaczcie:





















BIiP: 25.04.2018

Strony