WUM aktywnie              

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna, ponieważ nie tylko wpływa na ładną sylwetkę i poprawę samopoczucia, ale również zapobiega wielu chorobom. Uprawianie sportu pozwala zachować wydolność fizyczną, utrzymać odpowiednią wagę ciała, zachować siłę mięśniową. Osoby, które regularnie się ruszają odżywiają się w sposób racjonalny, rzadziej sięgają po papierosy i inne używki, mniej się stresują. To wszystko ma pozytywny wpływ na pracę organizmu, a w konsekwencji minimalizuje podatność zachorowań na wiele schorzeń.

Pamiętajcie – nigdy nie jest za późno na aktywność fizyczną, każdy moment jest dobry, aby zacząć! Ważne jednak, by dostosować rodzaj uprawianego sportu do naszego stanu zdrowia oraz umiejętności. Przed rozpoczęciem warto skonsultować się z lekarzem, który dokona kwalifikacji medycznej i oceni, czy są jakieś przeciwskazania do wysiłku fizycznego oraz jak intensywny powinien on być. Sport jest jak lekarstwo – aby był zdrowy, musi być uprawiony z głową, według określonych zasad.

Chcemy zachęcić Was do sportu, dlatego w filarze WUM aktywnie poinformujemy Was, jak ćwiczyć, aby ruch nie szkodził. Zaproponujemy wiele ciekawych ruchowych aktywności. Pomożemy poprawić kondycję Waszych kręgosłupów. I wiele więcej! Wszystko według zasady "Ruszaj się - to przyjemne"!

W podejmowaniu aktywności wesprą Was: Studium Wychowania Fizycznego i Sportu oraz Zakład Rehabilitacji Oddziału Fizjoterapii.

Zapraszamy do czytania porad, oglądania instruktarzy i korzystania z naszych propozycji!

„By ruch nie szkodził”

Specjaliści ze Studium Wychowania Fizycznego i Sportu – teoretycy i praktycy sportu podzielą się swoją wiedzą dotyczącą poprawnego, a co za tym idzie bezpiecznego wykonywania ćwiczeń fizycznych, zaś nasi lekarze doradzą osobom z problemami zdrowotnymi, jaka forma aktywności jest dla nich optymalna. Więcej >>

„Sportowo, czyli zdrowo”

Pokażemy inne - niezawodowe oblicze osób związanych z Uczelnią. Nasi pracownicy i studenci opowiedzą o swoich sportowych pasjach, które nie tylko sprzyjają zdrowiu, ale przynoszą także wiele satysfakcji.
Więcej >>

„Biurowa odnowa”

Zaproponujemy skorzystanie z porad i zaleceń przygotowanych przez pracowników Zakładu Rehabilitacji i Studium Wychowania Fizycznego i Sportu dotyczących prawidłowych nawyków ruchowych i tych odnoszących się do właściwej postawy ciała w miejscu pracy. Podzielimy się także kilkoma sprawdzonymi sposobami na szybką regenerację organizmu.
Więcej >>

„Idziemy po zdrowie”

Wyjdziemy z propozycją „zbierania kroków” czyli liczenia pokonywanego pieszo dystansu przy użyciu mobilnych, darmowych aplikacji. Uzmysłowimy, jak ważny dla zdrowia jest spacer. Liczymy także, że czasowe wyzwanie, zmieni się stały nawyk przemierzania drogi pieszo. Najbardziej aktywnych i wytrwałych nagrodzimy.
Więcej >>

„Aktywny tydzień”

Będziemy regularnie informować o zajęciach rekreacyjno-sportowych, z których zarówno nasi pracownicy, jak i ich najbliżsi, będą mogli skorzystać w czasie weekendu.
Więcej >>

„Moja mobilizacja”

Poprzez takie akcje jak „Nie jeżdżę windą” czy „Przejdę jeden przystanek pieszo” będziemy zachęcać do rezygnacji z komunikacyjnych udogodnień na rzecz prostych aktywności, które są często jedyną formą ruchu w ciągu dnia.
Więcej >>

"Sprawny WUM"

Specjaliści z Zakładu Rehabilitacji Oddziału Fizjoterapii II Wydziału Lekarskiego razem ze Studenckim Kołem Naukowym Fizjoterapii zapraszają Was do uczestnictwa w badaniu oceniającym równowagę oraz jakość i wydolność chodu.

Więcej>>