Aktualności

Sukcesy sportowe studentów WUM

Zaczynamy tydzień od sportowych sukcesów naszych studentek w Akademickich Mistrzostwach Warszawy i Mazowsza! Oliwia Jaszewska, Emerald Chao, Natalia Siemież, Ewa Skolimowska, Tamara Siemieniuk, Maria Cieślik, Anna Zielińska, Ewa Wojtczuk i Aleksandra Glina zajęły 1 miejsce w klasyfikacji ogólnej kobiet w badmintonie! Co więcej, Emerald zdobyła złoty medal, a Tamara brązowy w grze indywidualnej. Równie ważne powody do świętowania ma AZS WUM Sekcja Pływacka. Agata Leszczyńska, Zofia Sajecka, Daria Kamińska i Joanna Grzeszczuk zajęły 3 miejsce w pływaniu. Ponadto Asia zdobyła srebrny medal na 100 m stylem klasycznym.Sukcesem i zdobyciem 3 miejsca w rzucie oszczepem ręcznym zakończyły się mistrzostwa dla Konrada Strzelca! Wielkie brawa dla naszych reprezentantów!

  

Dziś obchodzimy Dzień bez Śmiecenia! Hasło tegorocznych obchodów brzmi „Po prostu segreguj”!

Dzień bez Śmiecenia to idea, która jest efektem porozumienia młodzieży z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”. W Polsce Dzień Bez Śmiecenia obchodzony jest właśnie 11 maja ze względu na datę rozpoczęcia funkcjonowania polskiego systemu gospodarki odpadami opakowaniowymi.

Pamiętajcie, że zdrowy styl życia, to także świadomość ekologiczna! Będziemy zdrowsi, żyjąc w zdrowym środowisku! Dziś zatem i nie tylko dziś - segregujmy!



Co z suplementami diety? Przyjmować czy nie?

„Dużo osób przyjmuje różne preparaty bezrefleksyjnie. Zamiast sięgnąć po cytrusy, kiszoną kapustę czy zieloną pietruszkę, łykają witaminę C. – Żadne badania naukowe nie wykazały, aby człowiek odżywiający się prawidłowo, jedzący warzywa i owoce, miał niedobory tej witaminy!” – mówi prof. dr hab. Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska, z Zakładu Farmacji Klinicznej i Opieki Farmaceutycznej WUM w artykule „Suplementy diety pomagają czy szkodzą?” Elżbiety Bogusławskiej-Przybysz, SPAeden.pl

Więcej >>

Grillowanie czas zacząć!

Cała Polska szykuje się do Majówki i niebawem zacznie wielkie grillowanie… Ale jak grillować, żeby było zdrowo i bez bomby kalorycznej? Eksperci z Zakładu Dietetyki Klinicznej podpowiedzą Wam, jak to robić, by weekendowy odpoczynek w plenerze był dla Was jednocześnie smaczny i zdrowy. Co na grilla? Doskonale sprawdzą się: papryka, cukinia, bakłażan, batat, a nawet marchewka. I obowiązkowo – burak. Przygotowanie warzyw nie jest trudne, wystarczy je umyć, obrać i pokroić w grube plastry lub słupki. Następnie wrzucić do miski i dokładnie wymieszać z niewielką ilością oleju rzepakowego. Można doprawić czosnkiem i ulubionymi ziołami. Grill to także doskonały sposób na przyrządzanie ryb, które na polskich stołach wciąż goszczą zbyt rzadko. Miłośnikom mięsa proponujemy kurczaka, indyka, chude kawałki wieprzowiny czy wołowiny. I pamiętajcie: bez względu na to, co grillujecie, koniecznie korzystajcie z tacek oraz folii aluminiowej, które chronią nasze produkty przed benzopirenem i nitrozoaminem - rakotwórczymi związkami, powstające podczas grillowania. Zachęcamy do przeczytania całego artykułu!
Więcej >>













BIiP: 27.04.2018

Strony